Iskola - egy kicsit másképp

Az Iskola másképp hét keretén belül a Nagyszalontai Arany János Elméleti Líceum V.B, VII.A és VIII.D osztályának tanulói egy háromnapos közös kiránduláson vettek részt. Utunkon megtekintettük Herkulesfürdő és Orsova nevezetességeit, majd ellátogattunk a Vaskapuhoz is. Kirándulásunk célja nemcsak az volt, hogy kimozduljunk itthonról, hanem elsősorban az is, hogy diákjainkat szembesítsük a földrajz, történelem, biológia, román és magyar órákon már ismertetett tájjal, annak történelmével, élővilágával, az onnan vagy arról szóló irodalommal. Célunk volt továbbá, hogy toleranciára, egymás iránti türelemre és tiszteletre, kitartásra és környezettudatos életmódra neveljük őket.

Kirándulásunk első napján, hétfőn izgatottan gyülekeztünk a református templom előtti parkolóban. Elég hideg reggelre ébredtünk aznap, csak remélni tudtuk, hogy csapatunkat nem fogja majd esős időjárás kísérni. Egy majd öt órás autóbuszozás (kisebb megszakításokkal) után érkeztünk meg első úti célunkra, Herkulesfürdőre. A Cserna partja mentén elsétáltunk a Herkulesfürdő központját és egyben legrégebbi részét képező kétemeletes, műemléknek nyilvánított épületekkel övezett Herkules térre. Herkules szobra előtt készítettük el első csoportképeinket is.

Tovább sétálva, a Cserna partján is több fotó készült.

Mivel az időjárás elég zord volt, erős szél és havas eső kísért bennünket, visszasétáltunk autóbuszunkhoz és továbbindultunk Orsova felé, ahol szállásunk is volt. A szálláshely elfoglalása és a vacsora elfogyasztása után a főszerep a játéké volt.

Másnap reggel elfogyasztottuk reggelinket, majd egy három órás hajókiránduláson vettünk részt a Dunán. Flamingó nevű hajónkon tekintettük meg a Nagy Kazán szoros szépségeit. Az övezet természetvédelmi terület, itt nő a kazáni tulipán. A Duna két oldalán sziklába vájt utak vezetnek. A Mrakónia öböl bejáratánál látható Decebal szobra, közelében pedig a Mrakónia kolostor. Szemben a szerb parton pedig a Tabula Traiana.

A hajóútról visszatérve elfogyasztottuk ebédünket, és egy kis pihenés után ellátogattunk a Szent Anna kolostorhoz. A kolostor a Duna szorosban található a Mosu domb tetején. Egy röpke időre bepillanthattunk az ott élő apácák életébe, a kolostor teraszáról letekintettünk a Duna mentén fekvő Orsovára, majd a folyó partján visszasétáltunk szállásunkra. A vacsora elfogyasztása után ismét jókedv és vidámság jellemezte a társaságot. Megbeszéltük az aznap látottakat és megterveztük haza utunkat is.

Szerda reggel szép napsütéses, bár kissé hideg időre ébredtünk. Reggeli után összepakoltuk csomagjainkat majd elindultunk a Vaskapu erőmű felé. Az erőmű előterében megtekintettük a felállításáról és történetéről berendezett múzeumot, majd bepillantást kaptunk az erőmű turbinatermébe is. Hazafele már csak Temesváron álltunk meg egy gyors ebéd elfogyasztása idejére. Már sötétedett, mikor Szalontára érkeztünk, ahol szülők várták izgatottan csemetéiket és beszámolóikat.

A kirándulás szervezői Mailinger Enikő és Nagy Olga, az V.B illetve a VIII.D osztályok osztályfőnökei voltak, kísérők Kozma Zoltán tanár úr, és Kozma Judit.

Köszönjük sofőrünknek, Cristiannak a BMV Tourstól a türelmét, segítségét, hogy ismét vigyázott ránk az úton, továbbá a Manea komplexum dolgozóinak Orsováról a szívélyes fogadtatást, a kedves kiszolgálást, a segítőkészséget, mindenre kiterjedő figyelmet.