ANUNȚ PROIECT DE MOBILITATE ERASMUS PLUS 2025-2026
2025-1-RO01-KA122-VET-000312410

Titlul proiectului: Să fim cetățeni europeni competitivi pe piața muncii!
Beneficiar: Liceul Teoretic „Arany János”

Fluxul 1 Fluxul 2
Depunerea dosarelor
1 – 15 octombrie 2025
1 – 15 mai 2026
Interviu
15 octombrie 2025
15 mai 2026
Test și interviu în limba engleză
20 octombrie 2025
19 mai 2026
Test și proba practică informatică și TIC
21 octombrie 2025
18 mai 2026
Afișarea rezultatelor (ora 9), depunerea contestațiilor* (până la ora 12) la secretariatul Liceului
24 octombrie 2025
22 mai 2026
Soluționarea contestațiilor și afișarea rezultatelor finale (până la ora 11)
30 octombrie 2025
29 mai 2026

Se pot contesta doar punctajele obținute la probele de Informatică și Limba Engleză

NOU!!! Rezultate finale 30.10.2025

Rezultate înainte de contestații

Afișarea rezultatelor (ora 9, 24.10.2025), depunerea contestațiilor* (până la ora 12, 24.10.2025) la secretariatul liceului
vezi rezultate

Lansare proiect

 

Lansare proiect 30.09.2025

În data de 30 septembrie 2025 a avut loc lansarea PROIECTULUI DE MOBILITATE ERASMUS + cu titlul „Să fim cetățeni europeni competitivi pe piața muncii!”. Au fost invitați reprezentanții primăriei Salonta, reprezentanții ISJ Bihor, reprezentanți mass-media, elevii și părinții claselor a X-a și a XI-a de la specializarea matematică-informatică. Cu această ocazie au fost prezentate criteriile de selecție a participanților și calendarul proiectului.
 

Anunț Erasmus+

Organizații suport:
Organization for Promotion of European Issues (Cipru),
http://www.european-issues.net
M.E.P. Europrojects Granada, S.L. (Spania)
http://www.mepegranada.com

Firmele de stagiu:
L. Lazarou CTC, Cipru, http://www.lazarou-ict.info/
ANDAGRANANET, Spania, http://www.andagrananet.com

Grup țintă: 28 de elevi din clasele a XI-a de la filiera teoretică, profil real, specializarea matematică-informatică
Grantul proiectului: 75.398 euro
Obiectivele proiectului:
1.Dobândirea de experiență practică în realizarea de aplicații web mobile, prin plasarea în firme IT a 28 elevi, în scopul adaptării ofertei de formare și îmbunătățirii șanselor de angajare și de carieră
2.Utilizarea limbajului profesional și aprofundarea vocabularul specific domeniului IT în engleză de către 28 de elevi în scopul dezvoltării competențele lingvistice din domeniul competențelor cheie
3.Crearea de oportunități de FPI și dezvoltare personală la standarde înalte prin participarea a 28 de elevi, din care 50% cu oportunități scăzute, la parteneriate transnaționale de învățare la locul de muncă

Conținuturi dezvoltate prin plasament:
1.Cunoștințe despre limbajele de programare HTML, JavaScript și framework-ul React; concepte de bază ale proiectării interfețelor Web; principiile programării orientate pe obiecte; crearea paginilor web; dezvoltarea de aplicații pentru mobile, jocuri, pagini web și tablete
2.Colaborare în echipa de lucru, asumarea responsabilităților, iniţiativă şi disponibilitate în abordarea sarcinilor
3.Sensibilizare şi expresie culturală, sociale, civice
4.Comunicare în limbi străine

Perioda plasamentului: februarie 2026 – fluxul 1 (14 elevi)
octombrie 2026 – fluxul 2 (14 elevi)
Selecția participanților:
La selecție pentru fluxul 1 se pot înscrie elevi de la specializarea matematică-informatică, care în anul școlar 2024-2025 au avut media la purtare 10, la engleză și informatică au obținut minim media 8.
Pentru fluxul 2 se pot înscrie elevi de la specializarea matematică-informatică, care în anul școlar 2025-2026 până la momentul depunerii dosarului de candidatură (15 mai 2026) au avut media la purtare 10, la engleză și informatică au obținut minim media 8.

Selecția se va realiza pe baza următoarelor probe:
1. Depunerea unui dosar, care va cuprinde următoarele documente în ordinea dată:
• copie după actul de identitate
• scrisoare de intenție/motivație
• CV Europass semnat de elev
• acordul părintelui  descarcă
• declarație pe propria răspundere privind componența familiei descarcă
• copii după acte doveditoare al nivelului de studiu al părinților
• după caz:

    •  adeverință de venit net pe ultimele trei luni anterioare înscrierii (fluxul 1 – iulie, august, septembrie și fluxul 2 – februarie, mai, aprilie), copie cupon de pensie al părinților, declarație pe proprie răspundere că nu are venit impozabil pe lunile menționate mai sus.
    •  in cazul orfanilor certificat de deces al părintelui/părinților
    •  decizie de plasament
    •  decizie de divorț al părinților

2. Interviu – se va evalua profilul personalității candidatului
3. Test scris și probă practică de atestare a competențelor profesionale (informatică și TIC)
Bibliografie
4. Test și interviu în limba engleză
Bibliografie